keskiviikkona, marraskuuta 18

Ajanhallinta vinkit toimistotyöntekijälle!

 Vinkit

  • Kerää yhdelle listalle tärkeät tehtävät/työsi. Tehtävät joilla hoidat koko vastuualuettasi. Ei pakollinen kohta, mutta jos työt häiritsevät unta suosittelen tätä. Tärkeimmät hyödyt: Ylimääräiset voi karsia pois, saat selkeän kokonaisuuden vastuualueestasi.
  • Kirjoita toiselle listalle 6 päivän tärkeintä tehtävää. Luvut vaihtelevat työn vaativuuden, määrän mukaan. Kokeilemalla löydät oman lukusi. Listalla pitää olla sen verran tehtäviä, että uskot selviytäsi niistä päivässä.
  • Arvio vara-aika tehtäville, joihin joudut käyttämään aikaasi. Vara-ajan varaamisen tarkoituksena on säilyttää työvire eli motivaatio.
  • Aseta tehtävät/työt tärkeysjärjestykseen.
  • Kun tulet töihin aloita ensimmäisestä tehtävästä/työstä ja teese loppuun asti. Vaikka joku keskeyttää sinut sähköpostilla tai hätä kokouksella jatka silti mihin jäit.
  • Kun sait ensimmäisen valmiiksi jatka seuraavaan ja  tee sekin loppuun asti.
  • Seuraavana päivänä teet uuden listan samalla periaatteella. Muista kirjoittaa siihen päivän tärkeät tehtäväsi.
  • Kalenterit ja muuta huomioitavaa.
    • Kalenteriin merkitset aikaan sidotut tehtävät.
    • Vihko on parempi kuin irtonainen paperi pala.
    • Jos haluat oppia tämän tavan sinun pitää harjoitella ensin 30 päivää. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti