1.
a ) Facebook-sivuilla ei ole enää merkitystä ilmaisen liikenteen lähteenä.
Toisin sanoen markkinoijan ei enää kannata sijoittaa rahaa Facebook-sivun tykkääjien keräämiseen. Tykkääjiin investoitu raha menee nyt hukkaan, tämä johtuu siitä että Facebook on useaan otteeseen pudottanut Facebook-sivujen orgaanista näyttömäärää.
b ) Samaa mieltä Markon kanssa olemme siinä, että Facebook markkinointi vie enemmän kuin tuo. Sekä nykyään tykkäämisillä ei ole niin suurta merkitystä.
c ) Mielestämme kuitenkaan Facebook tykkäyksillä ei ole sinänsä ollut koskaan suurta merkitystä, suurempi merkitys on monella muulla asialla, kuten sillä kuinka moni oikeasti tykkäyksen jälkeen päätyy sivustolle tai jopa ostoksille. Tykkäyksiä voi antaa kenelle vain, minne vain ja milloin vain. Joskus jopa pelkästään sivustolla käynti tallentaa vierailun tykkäyksenä.
2.
a) Facebook, riitargetin tärkkäyksiä ja sähköposti. Facebook on hyvä paikka mainostaa, riitargetista en ole edes kuullu ja sähköposti on hyvä, mutta uusin osa menee roskapostiin.
b) Kikka tuo asiaakkkan ja asiakas pettyy koska kikka ei ole hyvä ja täyttävä tai kiinnostava. Olen, koska asiakkaat luulevat, että ne tuovat viruksia koneeseen ja niissä ei ole kiinostavaa sisältöä.
c) Eivät ole hyvää mieltä, koska mitä niistä saa, koska jotkut tykkäävät huvikseen ja mainostavat "turhaan" Olen, koska Facebook ei tuo asiakkaita sen ulkonäön takia, se on saman näköinen melkein kaikkilla.
d) Mainos oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikeille ihmisille. Veisin mainokseni eläin lääkäriasemille, mätsäreihin ja kokiranäyttelyihin, sillä tavoittaisin oikeat asiakkaat.
e) Viestissä lukisi esim. "Trimmaus tuotteita, koira ihmisille!"
f) Viesti
kunnossa. Yksinkertainen myyntipuhe '' mitä tarjota, millä
hyödykkeellä, ja mitä tehdä seuraavaksi''. Ei monimutkaisuutta,
manipulointia. Oikea ihminen, oikealla hetkellä, ei tarvitse muuta kuin
yksinkertaisen myyntipuheen. Viestin ei kuitenkaan ole tarkoitus olla
välttämättä lyhyt.
g) Luottamista voidaan rakentaa hyvällä viestillä, ole oma itsesi, puhu suoraan, ole persoona.
h) Jotta luo luottamusta ja parantaa asiakkaan ja yrityksen välistä suhdetta.
i) Asiakas on vakituinen henkilö, joka käy yrityksessä usein ja vakituisesti, kun taas ostaja tulee yritykseen esim. tarjouksen perässä. Metsästä asiakkaita, älä ostajia. Pyritään miettimään kuinka ostajista saadaan asiakkaita. Miten asiakkaat näkevät sinut?
j) Jari Parantainen, kokemus ja osaaminen. Positioi.
k) Erilaisuus, luotettavuus, selkeät ryhmät keille mainostaa, lähettää viestiä ja huomioi asiakkaita. OIKEA VIESTI OIKEALLE IHMISELLE OIKEAAN AIKAAN.
g) Luottamista voidaan rakentaa hyvällä viestillä, ole oma itsesi, puhu suoraan, ole persoona.
h) Jotta luo luottamusta ja parantaa asiakkaan ja yrityksen välistä suhdetta.
i) Asiakas on vakituinen henkilö, joka käy yrityksessä usein ja vakituisesti, kun taas ostaja tulee yritykseen esim. tarjouksen perässä. Metsästä asiakkaita, älä ostajia. Pyritään miettimään kuinka ostajista saadaan asiakkaita. Miten asiakkaat näkevät sinut?
j) Jari Parantainen, kokemus ja osaaminen. Positioi.
k) Erilaisuus, luotettavuus, selkeät ryhmät keille mainostaa, lähettää viestiä ja huomioi asiakkaita. OIKEA VIESTI OIKEALLE IHMISELLE OIKEAAN AIKAAN.

a) "Yhtälö on yksinkertainen: ei markkinointia = ei tuloksia. Jos haluat tuloksia, unohda täydellinen kampanja ja heitä tuleen se hyvä tai se kohtalainen."
b) Palaute pitäisi huomata heti, kun sen saa. Yrittää parantaa asioita ja ilmoittaa palautteen lähettäjälle kiitokset ja että asia on otettu huomioon.
c)Voisi lisätä esim. maistijaisia ja enemmän kontakteja ihmisiin ja pieniä lahjoja tai ilmaisnäytteitä.
4.
"Mainosmyyjät puhuvat mielellään siitä, että kun mainos näkyy tarpeeksi monta kertaa, niin ihmiset alkavat huomata ja ostaa. Eikä se tietenkään täysin väärä käsitys ole. Ikävä juttu vain on, että sellainen taktiikka vaatii paksun lompakon" Ei kannata mainostaa kokoaikaa, jos asiakkaat ei löydä mainosta. Ole monipuolinen ja keskity. Asia on helppo, jos löytää oikeat asiakkaat ja yrittää saada he puolellesi, ei kannata turhaan kaikkia maailman asiakkaita saada omalle puolelle, menetät vain aikaa ja rahaa. Eikä kannata kokoajan tehdä samoja juttuja, kokeile reipaasti uusia asioita, se kiinittää asiakkaiten huomiota.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti