Mitä teit ja miten onnistuit?
Loin rekisterin ja tein siellä kyselyitä ja raportteja ja sitten tein kyseleviä raportteja. Onnistuminen oli hyvä, kokeilin nerillaisia asetuksia ja muotoja ja värejä.
Mitä
uutta opit (tieto, työmenetelmä, työtapa,
tiedonhallinta, ongelmanratkaisu, tekniikka tms), jota et tiennyt ennen
opintojaksoa?
Access -ohjelma oli jo ihan uusi juttu, ehkä olis saattanut joskus kuulla, mutta itse tein sitä ihan eka kerta. Opin Accessin käyttö ja erillaisia tekniikoita sen sisällä. En tiennyt ennen opintojakso tästä aiheesta yhtikäs mitään :D
Mitä tiesit/osasit jo ennestään?
En tiennyt ja osannut mitään, mutta oli helppoa oppia kun Acceess on Excelin ja Wordin sekotus.
Mitä toteutus, työmenetelämä tms.
vinkkejä antaisit ystävällesi, joka haluaa hoitaa rekisterejä, tilastoja ja raportteja?
Ensiksi että kokeilkaa kaikkia ihan rauhassa ja siten pyytäkää apua/neuvoa, jos osaa käyttä Exceliä niin osaa käyttää Accessia.
Mitä ajatuksia/ideoita oppimiasi sinussa herätti?
Hyviä, tykkäsin tästä tehtävästä todella paljon, niin jaksoin myös olla kiinostunut.
Mitä jäi epäselväksi tai askarruttamaan?
Eipä tainut jäädä mitään! :D
Miten näet rekisterien, tilastojen ja raporttien tulevaisuuden ja työkalujen sekä välineiden kehittymisen?
No ne kehittyvät nopeasti ja että yhdellä hiiren klikkauksella voipi tehdä 2 raportti akerralla :)
Mitä hyvää työskentelyssä oli, mitä kehitettävää siinä vielä on?
Kehitettävää että keskittysin ja kävisin hakemassa tauoilla raikasta ilmaa ulkoa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti