sunnuntaina, elokuuta 16

Hakukoneoptimointi

  • Hakukoneoptimoinin tarkoitus on nostaa verkkosivu mahdollisimman korkealle,aihe piriin liittyvillä hakusanoilla. Tämä ei vaadi rahaa, sillä "parasta näkymää" ei voi ostaa.
  • Hakukoneoptimointi voidaan jakaa kolmeen eri osaan:
  1.  Sisältö
  2. Tekniika
  3. Linkit


Sisältö
Google arvostaa hyvää sisältöä vuosi vuodelta. Hakukone yrittää päästä eroon yksittäisistä avainsanoista ja hakulausekkeiden maailmasta.  Googlen tarkoitus tarjota mahdollisimman paljon hyvää sisältö hakukoneen käyttäjille. Jos haluaa näkyä ensimmäisenä hakutuloksissa, pitää hakusannan liittyvän sisällön olla Internetin parasta. Sisällön pitää olla käyttäjien mielestä, eikä pelkästään omasta mielestä. Sisällöstä kannattaa tehdä niin hyvää, että käyttäjät haluavat jakaa sitä Facebookissa.


Tekniikka
Hakukoneoptimointia on pidetty vuosituhannen alusta lähinnä teknisenä asiana. Ohjelmoijat kehittivät tekniikoita, joilla sivustot saatiin näyttämään paremmilta, miltä ne todellisuudessa näyttivät. Nykyään kikkailu aiheuttaan vain negatiivisia vaikutuksia.

Hakukoneen on ymmärrettävä:
  • Sivuston sisältöä.
  • Sivuston otsikko.
  • Sivuston nopeus.
  • Sivuston rakenne.


Linkit
Suurin innovaatio Googlella on sivustojen välisen linkkijen huomioiminen, sivuston arvon määritelmäksi. Mitä enemmän sivusto linkiittää sinun sivustollesi, sitä arvokkaammaksi sivustosi tulee. Hakukoneet nykyään osaavat arvioida sivustojen arvon erittäin hyvin. Suuri merkitys on siis linkittävän sivun arvolla.Nykyään linkitystä ajatellaan eräänlaisena naapurina. Sivustosi kuuluu samaan asuinalueeseen, kuin ne sivustot, jotka linkittävät sinulle. Kannattaa pyrkiä saamaan sivustosi hyvään naapuristoon. Ota yhteyttä "naapureihisi" ja pyydä heitä linkittämään sinun sivut heidän sivuilleen ja pyri pääsemään näkyville heidän sivuilla. Muista vältäää spämmäämistä! Älä siis tunge liikaa linkkejäsi, joka paikkaan.











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti